Τέμπη: «Η ενέργεια από τα ηλεκτρικά τόξα δεν ήταν αρκετή για να δημιουργήσει πυρόσφαιρα» - Όσα λέει ο καθηγητής του ΑΠΘ Γρ. Παπαγιάννης


Τέμπη: 7 χημικοί μηχανικοί αποδομούν το πόρισμα Καρώνη - «Υιοθετεί το κυβερνητικό αφήγημα»

Με ανακοίνωσή τους που φιλοξενείται στην σελίδα του Συλλόγου 2023 Τέμπη «Σύλλογος Πληγέντων Δυστυχήματος» εφτά Χημικοί Μηχανικοί «αδειάζουν» το πόρισμα του Εθνικού Μετσοβείου Πολυτεχνείου που ανατέθηκε από τον εφέτη ανακριτή στον καθηγητή Δημήτρη Καρώνη. Υπενθυμίζεται ότι στο πόρισμά του ο καθηγητής Καρώνης για τα αίτια της φωτιάς διατύπωσε ισχυρή πιθανολόγηση, όχι βεβαιότητα, ότι μπορεί να προκλήθηκε από τα λάδια των μηχανών και τα αέρια που εκλύθηκαν από αυτά υπό τις συνθήκες της σφοδρής σύγκρουσης των τρένων. Αυτά είναι τα συμπεράσματα της πραγματογνωμοσύνης που αξιολόγησε και αξιοποίησε υλικό της ανάκρισης.

Στο κείμενό τους οι οι χημικοί μηχανικοί, μέλη της Αριστερής Αγωνιστικής Ενωτικής Συσπείρωσης (ΑΡΑΓΕΣ) σημειώνουν ότι «ο ίδιος ο Δ. Καρώνης αναγνωρίζει ότι η Έκθεσή του είναι ημιτελής και δεν καταλήγει σε κάποιο «πόρισμα», δηλώνοντας ότι τα διαθέσιμα στοιχεία του πεδίου, δώδεκα μήνες μετά το συμβάν, είναι ανεπαρκή και η οποιαδήποτε επεξεργασία τους θα περιέκλειε ένα μεγάλο βαθμό αβεβαιότητας.»

Όπως τονίζουν «η 132 σελίδων Έκθεση Καρώνη εξαντλείται ουσιαστικά σε μια αναλυτική και ακαδημαϊκού χαρακτήρα πραγμάτευση του θέματος «Έλαια σιλικόνης ως υγρά ψύξης και μονωτικά υλικά ηλεκτρικών μετασχηματιστών μεγάλης ισχύος», η οποία καταλήγει στην εξής εκτίμηση: Ενώ υπό φυσιολογικές συνθήκες τα έλαια σιλικόνης εκ της χημικής τους δομής δεν είναι δυνατόν να προκαλέσουν το φαινόμενο της πυρόσφαιρας, το φαινόμενο αυτό, όπως πιστοποιείται από βιβλιογραφικές αναφορές σχετικών εργαστηριακών δοκιμών καθίσταται εφικτό σε συνθήκες ηλεκτρικού τόξου υψηλής ισχύος, ανάλογες με αυτές που συμπεραίνεται ότι ενδεχόμενα προκλήθηκαν αμέσως μετά τη σύγκρουση των συρμών. Μάλιστα, ενώ δεν το δηλώνει ρητά, η Έκθεση Καρώνη αφήνει να εννοηθεί ότι το ενδεχόμενο αυτό είναι το επικρατέστερο σενάριο ερμηνείας της εμφάνισης πυρόσφαιρας, αφού όλα τα άλλα πιθανά σενάρια, μεταξύ αυτών και η παρουσία αδήλωτου φορτίου υγρών καυσίμων στην εμπορική αμαξοστοιχία απορρίπτονται άνευ επιφύλαξης, με τα βίντεο που παραδόθηκαν πολλούς μήνες μετά το έγκλημα, να χρησιμοποιείται ως επιστημονικό δεδομένο.».

Τέλος, αφήνουν αιχμές ότι το πόρισμα Καρώνη επί της ουσίας υπηρετεί πολιτικές σκοπιμότητες και δη το κυβερνητικό αφήγημα. Όπως αναφέρουν «με το να κρατά ανοιχτό το ενδεχόμενο της πρόκλησης της πυρόσφαιρας από τα έλαια σιλικόνης, έστω και υπό ένα τροποποιημένο σενάριο από το επιστημονικά διάτρητο που προβλήθηκε αρχικά, και με την άρνησή του να εξετάσει ως ενδεχόμενο την πρόκληση πυρόσφαιρας από αδήλωτα φορτία καυσίμων στην εμπορική αμαξοστοιχία, η Έκθεση φαίνεται να υιοθετεί το κυβερνητικό αφήγημα που προβλήθηκε εξ αρχής για τα Τέμπη, ή έστω δίνει τη δυνατότητα να αναγνωστεί με αυτό το πρίσμα. Και ακόμα χειρότερα, να θεωρηθεί ότι συντάχθηκε με μια τέτοια πολιτική σκοπιμότητα.»

Τέμπη: Καθηγητή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου κάλεσε ο Εφέτης Ανακριτής για κατάθεση σχετικά με την πυρόσφαιρα

Τον ομότιμο καθηγητή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Γρηγόρη Παπαγιάννη κάλεσε ο Εφέτης Ανακριτής να καταθέσει την επιστημονική του άποψη σχετικά με τους μετασχηματιστές, τα ηλεκτρικά τόξα και την πυρόσφαιρα. Ο καθηγητής ηλεκτρολόγος μηχανολόγος μηχανικός, υποστήριξε ότι η ενέργεια που εκλήθη από τα ηλεκτρικά τόξα δεν ήταν ικανή να προκαλέσει πυρόσφαιρα.

Επίσης τον Ανακριτή επισκέφθηκαν, συγγενείς των θυμάτων για να ενημερωθούν σχετικά με την υπόθεση.

Τραγωδία Τεμπών: Πως μπορεί να επηρεάσει η ενδεχόμενη δίωξη πολιτικών την κύρια ανάκριση

Με την παράδοση της πραγματογνωμοσύνης του καθηγητή χημικού μηχανικού του ΕΜΠ για την φωτιά και τα έλαια σιλικόνης ολοκληρώθηκε μια μεγάλη εκκρεμότητα στην έρευνα του εφέτη ανακριτή για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη που αφορούσε το μετά της σύγκρουσης.

Σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα στοιχεία της δικογραφίας όπως τις καταθέσεις σταθμαρχών και τις πραγματογνωμοσύνες του καθηγητή μεταλλειολόγου-μεταλλουργού για τις φθορές στην εμπορική αμαξοστοιχία, το κεφάλαιο “φωτιά και Τέμπη” έχει κλείσει σε μεγάλο βαθμό για την ανάκριση η οποία στρέφεται πλέον στη δεύτερη μεγάλη εκκρεμότητα που απομένει και είναι η έρευνα στο υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών.

Μια έρευνα που εφόσον καταλήξει σε ευθύνες και άλλων στελεχών του υπουργείου ενδέχεται να επηρεαστεί ως προς την ολοκλήρωση της και από την παράλληλη έρευνα που τρέχει στην Βουλή για τα πολιτικά πρόσωπα.

Θυμίζουμε πως η έρευνα του εφέτη ανακριτή στο υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, τον τελευταίο ουσιαστικά φορέα στην αλυσίδα ευθυνών για το δυστύχημα στα Τέμπη, ξεκίνησε με τις πρώτες διώξεις στελεχών του υπουργείου τον Δεκέμβριο του 2024.

Πρόκειται για δύο στελέχη τα οποία κατά τη στιγμή του δυστυχήματος κατείχαν τις θέσεις του διευθυντή στη Διεύθυνση Σιδηροδρομικών Μεταφορών και του αναπληρωτή διευθυντή στη Γενική Διεύθυνση Μεταφορών. Οι κατηγορίες που τους αποδόθηκαν αφορούσαν μεταξύ άλλων το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών και έπειτα από σειρά προθεσμιών απολογήθηκαν στον εφέτη ανακριτή στις αρχές Απριλίου.

Οι απολογίες τους μάλιστα και τα συνοδά έγγραφα που προσκόμισαν αποτέλεσαν “κλειδί” για να αποσταλεί η δικογραφία των Τεμπών στο σύνολό της στη Βουλή καθώς προέκυψε και το όνομα του τότε υπουργού Μεταφορών κ. Κώστα Αχιλλέα Καραμανλή.

Το μέτωπο στη Βουλή

Σύμφωνα με το νόμο περί ευθύνης υπουργών όταν κατά τη διάρκεια της ανακριτικής διαδικασίας ο ανακριτής πέσει πάνω σε όνομα υπουργού οφείλει αμελλητί να στείλει τη δικογραφία στη Βουλή καθώς αυτή μόνο έχει την αρμοδιότητα για την άσκηση ποινικής δίωξης σε πολιτικό πρόσωπο.

Η δικογραφία των Τεμπών λοιπόν βρίσκεται εδώ και περίπου τρεις εβδομάδες στη Βουλή προσβάσιμη και στους 300 βουλευτές προκειμένου να την μελετήσουν και να κάνουν τις προτάσεις τους για σύσταση προανακριτικής τα κόμματα που συγκεντρώνουν τον απαιτούμενο αριθμό βουλευτών. Πρόσφατα το ΠΑΣΟΚ κατέθεσε αίτημα για σύσταση προανακριτικής και ζητά την εξέταση του πρώην υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή, των πρώην υφυπουργών Ι. Κεφαλογιάννη, Γ. Καραγιάννη, Μ. Παπαδόπουλου, του πρώην Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χ. Σπίρτζη και των πρώην υφυπουργών Μ. Χρυσοβελώνη, Ν. Μαυραγάνη και Αθ. Μωραΐτη για τη διερεύνηση ενδεχόμενων ποινικών ευθυνών τους σχετικά με το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών.

Ασχέτως τελικά με το ποιοι και με ποια αδικήματα θα παραπεμφθούν καθώς τον τελικό λόγο έχει η κυβερνητική πλειοψηφία, το δικαστικό συμβούλιο είναι αυτό που θα καθορίσει τις εξελίξεις που ενδέχεται να επηρεάσουν και την κύρια ανάκριση για τα Τέμπη στη Λάρισα στην περίπτωση που ο εφέτης ανακριτής καταλήξει σε ποινικές ευθύνες για τους Γενικούς Γραμματείς.

Το μέτωπο στη Λάρισα

Στην έρευνα του εφέτη ανακριτή στο υπουργείο εξετάστηκαν αρχικά οι αρμοδιότητες των στελεχών κάτω από την βαθμίδα των Γενικών Γραμματέων. Έτσι φτάσαμε στους δύο από τη διεύθυνση Μεταφορών. Αντίστοιχα εξετάστηκε και ο ρόλος στελεχών από το κομμάτι του υπουργείου που αφορά τη Διεύθυνση Υποδομών όμως δεν προέκυψε ποινική ευθύνη για πρόσωπα του συγκεκριμένου τομέα.

Τώρα εξετάζεται ο ρόλος των Γενικών Γραμματέων και μάλιστα σε βάθος εφταετίας όταν δηλαδή ξεκίνησαν το 2016 οι συνεχείς παρατάσεις για τη σύμβαση 717 που αφορά τα συστήματα τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης.

Σύμφωνα με πληροφορίες εξελίξεις στο ενδεχόμενο άσκησης νέων ποινικών διώξεων για τους Γενικούς Γραμματείς θα υπάρξουν μέσα στον Ιούνιο. Αν ασκηθούν τελικά διώξεις είναι σχεδόν βέβαιο πως οι κατηγορούμενοι θα ζητήσουν και θα λάβουν προθεσμία προκειμένου να απολογηθούν και με βάση την προθεσμία που δόθηκε στα στελέχη του υπουργείου αλλά και στην πρόεδρο της ΡΑΣ, ο Σεπτέμβρης φαίνεται ως η πιθανότερη ημερομηνία για να έρθουν ξανά στον εφέτη ανακριτή.

Εκεί φαίνεται να προσδιορίζεται περίπου και η ολοκλήρωση της ανάκρισης σε ότι αφορά την συγκέντρωση αποδεικτικού υλικού για να ξεκινήσει μετά το επόμενο στάδιο που είναι η παραπομπή σε δίκη μέσω του εισαγγελέα εφετών και της προέδρου εφετών χωρίς να μεσολαβεί το στάδιο του δικαστικού συμβουλίου μετά και τις τελευταίες τροποποιήσεις στον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.

Υπάρχει όμως και το ενδεχόμενο οι Γενικοί Γραμματείς να απολογηθούν τελικά στον αρεοπαγίτη ανακριτή που θα κληθεί να αναλάβει την υπόθεση των κατηγορούμενων πολιτικών.

Το θέμα του συμμέτοχου και ο διαχωρισμός δικογραφιών

Σύμφωνα με το άρθρο 7 του εκτελεστικού νόμου 3126/2003 περί της ποινικής ευθύνης των Υπουργών ορίζονται οι διατάξεις που αφορούν του συμμέτοχους στα υπουργικά αδικήματα. Στην παράγραφο 1 λοιπόν του εν λόγω άρθρου αναφέρεται ότι “Η άσκηση ποινικής δίωξης κατά Υπουργού καταλαμβάνει υποχρεωτικά και τους τυχόν συμμετόχους, οι οποίοι εφεξής κατηγορούνται και δικάζονται μαζί με τον Υπουργό”.

Αν και η κατάσταση με τα σημερινά δεδομένα είναι ρευστή καθώς δεν έχει ασκηθεί ακόμα δίωξη ούτε σε υπουργό αλλά ούτε και σε Γενικούς Γραμματείς είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο οι απολογίες των Γραμματέων, αν θεωρηθούν συμμέτοχοι στα όποια υπουργικά αδικήματα, να δοθούν στον αρεοπαγίτη ανακριτή που θα αναλάβει την υπόθεση των υπουργών.

Σε αυτή την περίπτωση η ανάκριση στη Λάρισα σε ότι αφορά την συγκέντρωση του αποδεικτικού  υλικού μπορεί να ολοκληρωθεί πριν τον Σεπτέμβριο. Φυσικά σε αυτό το σενάριο οι Γενικοί Γραμματείς του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών θα δικαστούν στο Ειδικό Δικαστήριο μαζί με τους πολιτικούς ενώ υπάρχει και η πιθανότητα να συσχετιστεί και η δικογραφία της προέδρου της ΡΑΣ καθώς υπάρχει άμεση σχέση των δύο φορέων στα ζητήματα λειτουργίας και εποπτείας του Σιδηροδρόμου.

Με αυτή τη συνθήκη η δίκη στη Λάρισα θα γίνει με τους υπόλοιπους 33 κατηγορουμένους για τη σύγκρουση δηλαδή τα στελέχη του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και της Hellenic Train και ενώ παραμένει ακόμα ανοιχτό το ερώτημα σχετικά με το που θα δικαστούν οι εφτά κατηγορούμενοι για τις παρεμβάσεις στο χώρο. Αν δηλαδή θα δικαστούν μαζί με τους κατηγορούμενους για τη σύγκρουση, αν διαχωριστεί η δικογραφία τους και γίνει ξεχωριστή δίκη στη Λάρισα ή αν θα δικαστούν στο Ειδικό Δικαστήριο μαζί με τον πρώην υφυπουργό παρά τω πρωθυπουργώ κ. Χρήστο Τριαντόπουλο.

Τέμπη: «Η ενέργεια από τα ηλεκτρικά τόξα δεν ήταν αρκετή για να δημιουργήσει πυρόσφαιρα» - Όσα λέει ο καθηγητής του ΑΠΘ Γρ. Παπαγιάννης

Την αντίθεσή του στα όσα ανέφερε το πόρισμα του καθηγητή του ΕΜΠ, Δημήτρη Καρώνη για την πυρόσφαιρα μετά τη μοιραία σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη εξέφρασε ο ομότιμος καθηγητής του ΑΠΘ, Γρηγόρης Παπαγιάννης.

Ο καθηγητής στον Τομέα Ηλεκτρικής Ενέργειας του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του ΑΠΘ πέρασε σήμερα την πόρτα του γραφείου του ειδικού εφέτη ανακριτή κ. Μπακαΐμη, προκειμένου να παραδώσει την τεχνική του έκθεση σχετικά με τα ηλεκτρικά τόξα και την πυρόσφαιρα, που όπως έχει αποδειχθεί οφείλεται για 5-7 θανάτους στα Τέμπη.

 «Πιστεύω πως μπορώ να συνεισφέρω στα θέματα που αφορούν στη δημιουργία πυρόσφαιρας και σήμερα έδωσα επίσημη κατάθεση, ενώ παρέδωσα και την τεχνική μου έκθεση» σημείωσε ο κ. Παπαγιάννης μιλώντας σε δημοσιογράφους μετά την ολοκλήρωση της συνάντησής του με τον ειδικό εφέτη ανακριτή που ερευνά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.

«Δεν μπορούσε να δημιουργήσει πυρόσφαιρα»

Όπως υπογράμμισε ο κ. Παπαγιάνης, από τη στιγμή που δεν υπήρξε κάποια έκρηξη από εσωτερικό βραχυκύκλωμα στους στους μετασχηματιστές των ηλεκτραμαξών, τότε η ενέργεια που εκκλήθηκε από τα ηλεκτρικά τόξα στα βραχυκυκλώματα τα οποία δημιουργήθηκαν δεν είναι αρκετή για να δημιουργήσει πυρόσφαιρα από έλαια σιλικόνης.

Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Καρώνης, στο πολυσέλιδο πόρισμά του, ανέφερε την ισχυρή πιθανολόγηση –και όχι βεβαιότητα- ότι η πυρόσφαιρα μπορεί να προκλήθηκε από τα λάδια των μηχανών και τα αέρια που εκλύθηκαν από αυτά υπό τις συνθήκες της σφοδρής σύγκρουσης των τρένων.

Αντιδρούν επτά χημικοί μηχανικοί

Ωστόσο, ο «Σύλλογος Πληγέντων Δυστυχήματος Τεμπών» υποστήριξε με ανακοίνωσή του ότι επτά χημικοί μηχανικοί «αδειάζουν» το πόρισμα του Εθνικού Μετσοβείου Πολυτεχνείου.

 «Ο ίδιος ο Δ. Καρώνης αναγνωρίζει ότι η Έκθεσή του είναι ημιτελής και δεν καταλήγει σε κάποιο «πόρισμα», δηλώνοντας ότι τα διαθέσιμα στοιχεία του πεδίου, δώδεκα μήνες μετά το συμβάν, είναι ανεπαρκή και η οποιαδήποτε επεξεργασία τους θα περιέκλειε ένα μεγάλο βαθμό αβεβαιότητας» σημειώνουν οι επτά χημικοί μηχανικοί.

Την ίδια ώρα, αναφέρουν ότι το πόρισμα Καρώνη υιοθετεί το κυβερνητικό αφήγημα και εξυπηρετεί πολιτικές σκοπιμότητες.

«Με το να κρατά ανοιχτό το ενδεχόμενο της πρόκλησης της πυρόσφαιρας από τα έλαια σιλικόνης, έστω και υπό ένα τροποποιημένο σενάριο από το επιστημονικά διάτρητο που προβλήθηκε αρχικά, και με την άρνησή του να εξετάσει ως ενδεχόμενο την πρόκληση πυρόσφαιρας από αδήλωτα φορτία καυσίμων στην εμπορική αμαξοστοιχία, η Έκθεση φαίνεται να υιοθετεί το κυβερνητικό αφήγημα που προβλήθηκε εξ αρχής για τα Τέμπη, ή έστω δίνει τη δυνατότητα να αναγνωστεί με αυτό το πρίσμα. Και ακόμα χειρότερα, να θεωρηθεί ότι συντάχθηκε με μια τέτοια πολιτική σκοπιμότητα» συμπληρώνουν.

Τέμπη: Σοβαρά ερωτήματα για την αποχώρηση του Ανακριτικού της Πυροσβεστικής χωρίς αυτοψία – Αποκαλυπτικά τα νέα στοιχεία

Νέες αποκαλύψεις για την τραγωδία των Τεμπών έρχονται στο φως της δημοσιότητας, προκαλώντας σοβαρά ερωτήματα για τον ρόλο και τις ενέργειες του Ανακριτικού Κλιμακίου της Πυροσβεστικής αμέσως μετά το δυστύχημα.

Σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του ΑΝΤ1 και πόρισμα πραγματογνώμονα που κατατέθηκε στην Εισαγγελία, προκύπτουν ενδείξεις για ασυνήθιστες καθυστερήσεις, αποχώρηση χωρίς αυτοψία και ενδεχόμενες εξωθεσμικές παρεμβάσεις.

Σαφείς αιχμές από την έκθεση του πραγματογνώμονα

Η έκθεση του πρώην διευθυντή της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού, Ανδριανού Γκουρμπάτση, αποτυπώνει με ακρίβεια, μέσω των δεδομένων GPS, τις κινήσεις των οχημάτων της Πυροσβεστικής στη σκηνή του δυστυχήματος. Όπως προκύπτει, το Ανακριτικό Κλιμάκιο της Πυροσβεστικής από τη Λάρισα έφτασε στον τόπο της τραγωδίας περίπου δυόμισι ώρες μετά τη σύγκρουση, παρέμεινε μόλις 36 λεπτά και αποχώρησε – χωρίς να προχωρήσει σε αυτοψία. Επέστρεψε λίγες ώρες αργότερα, ωστόσο και πάλι δεν προχώρησε σε ουσιαστική έρευνα επί του πεδίου.

Ακόμη πιο αποκαλυπτικό είναι το στοιχείο ότι το Ανακριτικό Κλιμάκιο από την Αθήνα αναχώρησε δύο ημέρες μετά το δυστύχημα και αφού παρέμεινε μόλις 20 λεπτά στο σημείο, μετέβη σε ξενοδοχείο στη Λάρισα και δεν επέστρεψε ποτέ στον τόπο της τραγωδίας. Στο πόρισμα γίνεται λόγος για πλήρη απουσία αυτοψίας, με την παραμονή των δυνάμεων να μην επαρκεί ούτε καν για την καταγραφή των βασικών δεδομένων του δυστυχήματος.

«Απαιτούνταν πολλές ημέρες για τη διενέργεια αυτοψίας σε ένα τόσο σοβαρό δυστύχημα. Τα 37 λεπτά παρουσίας στη σκηνή του εγκλήματος δεν επαρκούν ούτε για προκαταρκτική έρευνα», υπογραμμίζει ο Ανδριανός Γκουρμπάτσης, πρώην υπαρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος. Ο ίδιος αφήνει σαφείς αιχμές για παράνομη άνωθεν εντολή αποχώρησης του Ανακριτικού, από μη θεσμικό φορέα και εκτός της Πυροσβεστικής.

Παράλληλα, τα τηλεματικά δεδομένα αποκαλύπτουν ότι η πρώτη κινητοποίηση του Πυροσβεστικού Σώματος έγινε 11 λεπτά μετά τη λήψη σήματος για το δυστύχημα, ενώ την κρίσιμη μισή ώρα που ακολούθησε, στο σημείο επιχειρούσαν μόλις 6 πυροσβέστες.

Η συνολική δύναμη που επιχειρούσε στα πρώτα 30 λεπτά ανερχόταν σε μόνο 12 άτομα (έξι οδηγοί και έξι μάχιμοι πυροσβέστες), γεγονός που δημιουργεί ερωτήματα για την ετοιμότητα και την επάρκεια της κρατικής απόκρισης σε καταστάσεις μαζικής καταστροφής.

 «Εάν υπήρχε άμεση κινητοποίηση, πόσοι από εκείνους που κάηκαν ζωντανοί θα μπορούσαν να είχαν σωθεί; Το ερώτημα αυτό παραμένει αναπάντητο και πρέπει να ερευνηθεί σε βάθος», τονίζει ο κ. Γκουρμπάτσης.

Η ηγεσία της Πυροσβεστικής αναμένεται να ενημερωθεί εντός των επόμενων ωρών για τα ευρήματα της έκθεσης.

Η αποχώρηση των ανακριτικών δυνάμεων χωρίς αυτοψία, η καθυστέρηση της επέμβασης και η ελλιπής στελέχωση των πρώτων μονάδων, ενδέχεται να συνθέτουν ένα ακόμη σκάνδαλο ολιγωρίας, με προεκτάσεις που φτάνουν στα υψηλότερα κλιμάκια της πολιτικής και επιχειρησιακής ηγεσίας του κρατικού μηχανισμού.

Η Χώρα αντιμετωπίζει λογοκρισία στα κοινωνικά δίκτυα. Αν θέλετε να βλέπετε τις δημοσιεύσεις ο μόνος ασφαλής τρόπος είναι η εγγραφή στο site. Είναι δωρεάν.

Πηγές:  

https://www.dnews.gr/eidhseis/ellada/527978/tempi-5-ximikoi-mixanikoi-apodomoyn-to-porisma-karoni-yiothetei-to-kyvernitiko-afigima

https://www.neakriti.gr/koinonia/2119527_tempi-i-energeia-apo-ta-ilektrika-toxa-den-itan-arketi-gia-na-dimioyrgisei In.gr

https://www.ertnews.gr/perifereiakoi-stathmoi/larisa/tempi-kathigiti-tou-aristoteleiou-panepistimiou-kalese-o-efetis-anakritis-gia-katathesi-sxetika-me-tin-pyrosfaira/?utm_source=onesignal&utm_medium=push&utm_campaign=2025-05-23-

https://magnesianews.gr/thessalia/tragodia-tempon-pos-mporei-na-epireasei-i-endechomeni-dioxi-politikon-tin-kyria-anakrisi.html Πηγή: ΕΝΤΥΠΗ LARISSANET

https://www.koutipandoras.gr/article/tebi-sovara-erotimata-gia-tin-apochorisi-tou-anakritikou-tis-pyrosvestikis-choris-aftopsia-apokalyptika-ta-nea-stoicheia/

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΘΑ ΖΗΣΟΥΜΕ ΜΕΓΑΛΟ ΘΑΥΜΑ ΑΦΟΥ ΠΡΩΤΑ ΚΟΨΟΧΟΛΙΑΣΤΟΥΜΕ

ΣΟΚ ΣΤΟΝ ALPHA: Έφυγαν ξαφνικά 2 συνεργάτες, το πέταξε η Τσιμτσιλή

Αποκαλύψεις φωτιά για τα εμβόλια COVID: Όλη η αλήθεια στη Γερουσία των ΗΠΑ – Από μυοκαρδίτιδες ως συγκάλυψη θανάτων